ABOUT

web ARTWALL CARD

SCROLL DOWN FOR ENGLISH

DISJUNCTION/ Η συνείδηση του πλάνητα
Χρήστος Χρυσόπουλος

Ο ανθρώπινος χώρος (κυρίως ο δημόσιος) ορίζεται από μια καθολική διαλεκτική: ανάμεσα στο περιεχόμενο και το κενό, την πρόθεση και την τύχη, ανάμεσα στο νόημα και την απουσία του, την ιστορία και τη λήθη. Τι συμβαίνει, λοιπόν, όταν μέσα σε αυτή την ιδιότυπη ομοιόσταση τα αντικείμενα καθίστανται απόξενα και μονήρη, όταν αυτονομούνται χάνοντας τη «σύνδεση» που είχαν με τον αρχικό τους σχεδιασμό, τη χρήση και το περιβάλλον τους; Όταν απορρυθμίζονται; Και τι σημαίνει αυτό για το νέο «οικοσύστημα» που προκύπτει από τις απορρυθμισμένες πλέον παρουσίες; Αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να διερευνήσει ο Χρήστος Χρυσόπουλος στο έργο DISJUNCTION / Η συνείδηση του πλάνητα. Πλέγματα φωτογραφιών που εστιάζουν σε μεμονωμένα αντικείμενα, ένας ημιτελής χάρτης του κέντρου των Αθηνών και εννέα βίντεο στα οποία η παγωμένη εικόνα συμπλέκεται με τη ροή του χρόνου και τη γλώσσα, δημιουργούν ένα περιβάλλον ανοιχτών διερωτήσεων.

Παράλληλα με την έκθεση κυκλοφορεί το βιβλίο: «Η συνείδηση του πλάνητα» (Εκδόσεις Οκτώ), μια συλλογή κειμένων και φωτογραφιών (κάποιες κοινές με την έκθεση) όπου ο Χρήστος Χρυσόπουλος προσεγγίζει το συνεκδοχικό ερώτημα για το πώς συνδέονται τα υποκείμενα με την απορρυθμισμένη πραγματικότητα, τι είδους συνείδηση διαμορφώνουν τα πρόσωπα που διατρέχουν τον δημόσιο χώρο και με ποιον τρόπο ο ίδιος ο καλλιτέχνης επιχειρεί να αναστοχαστεί την αντίληψή του. Η συνύπαρξη του έργου και του βιβλίου στον χώρο του ARTWALL Project Space μεταμορφώνει την έκθεση του Χρήστου Χρυσόπουλου σε ένα ανοιχτό, υπο-διαμόρφωση αρχείο λόγου, εικόνας και εννοιών.

Ο Χρήστος Χρυσόπουλος (1968) έχει εκδώσει 14 βιβλία, ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας (πεζογραφία, δοκίμιο, χρονικό), με τη θεωρία και με τη φωτογραφία. Έχει βραβευτεί με το Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών (2008) και με τα γαλλικά βραβεία Prix Laure Bataillon (2014) και Prix Ravachol (2013). Είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Πολιτισμού (ECP) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συγγραφέων (SEUA), καθώς και fellow του διάσημου Iowa Writer’s Program (IWP). To 2014, το Γαλλo-Γερμανικό κανάλι ARTE του αφιέρωσε ένα ωριαίο τηλεοπτικό πορτρέτο. Έχει συνεργαστεί με πολλούς performers και εικαστικούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει δώσει διαλέξεις και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες φεστιβάλ στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Τα βιβλία του κυκλοφορούν μεταφρασμένα σε δώδεκα γλώσσες.

Ατομικές Εκθέσεις

My mother’s Silence (Αθήνα: Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, Άμφισσα: The Symptom Projects-Οικία Δελμούζου).
Disjunction (Μασσαλία: MucEM, Παρίσι: Galerie Desmos).
Encounters (Ρέικιαβικ: Contemporary Art Museum – με την Diane Neumaier).
The Black Dress (Νιου Τζέρσεϊ: RCIPP – με την Diane Neumaier).
Idiolexicon (Πράγα: The centre for metamedia).

========================================

DISJUNCTION / Wanderer Consciousness
Christos Chrissopoulos

Human space (public space in particular) is defined by a universal dialectic: between content and voidness, intention and chance, meaning and the absence of it, history and oblivion. What happens, then, if this peculiar homeostasis gets somehow disrupted and objects suddenly become strange and solitary entities losing the integral «connection» they once had with their original purpose, design, use and environment? What happens when this itemization becomes wider? What is the effect of that disjunction on the new «ecosystem» resulting from those new deregulated presences? These are some of the questions Christos Chrissopoulos investigates in his latest work DISJUNCTION/ Wanderer Consciousness exhibited at the ARTWALL Project Space from June 23rd to July 18th 2015. Grids of photographs focusing on individual objects, an incomplete map of downtown Athens and nine videos in which the still image gets entangled in the flow of time and language, create an environment of open-ended queries.

Concurrently with the exhibition, Christos Chrissopoulos releases his new book: «Wanderer Consciousness» (Okto Publications), a collection of texts and images (some of them appearing in the exhibition) approaching the questions of how human subjects associate with their deregulated contemporary reality, what kind of consciousness is the city wanderer developing, and how can the artist himself reflect upon his own perception.
The coexistence of the installation and the book within the gallery space, transform Christos Chrissopoulos’ work into an open-ended archive of concepts, images and language.

Christos Chrissopoulos (1968) has published 14 books and has engaged with different kinds of literature (fiction, essay, chronicle), with theory and photography. He has been awarded with an Athens Academy Award (2008) and the French awards Prix Laure Bataillon (2014) and Prix Ravachol (2013). He is a member of the European Cultural Parliament (ECP) and the European Society of Authors (SEUA), as well as an Iowa Writer’s Program fellow (IWP). In 2014, the French-German channel ARTE did a featurette on him. He has collaborated with many performers and artists in Greece and especially abroad. He has also given lectures and participated in many of festivals across Europe and the US. His books have been translated into twelve languages.

Solo exhibitions

My mother’s Silence (Athens: Museum Alex Mylona, Amfissa: The symptom Projects-Delmouzos House).
Disjunction (Marseilles: MucEM, Paris: Galerie Desmos).
Encounters (Reykjavik: Contemporary Art Museum – with Diane Neumaier).
The Black Dress (New Jersey: RCIPP – with Diane Neumaier).
Idiolexicon (Prague: The centre for metamedia).

BACK

Advertisements